skip to main | skip to sidebar

A atracção do abismo

atraccaodoabismo [at] gmail [dot] com

sábado, 23 de abril de 2016

It draws the obsessive

It is perhaps not far-fetched to imagine Wallace’s noticing early on that tennis is a good sport for literary types and purposes. It draws the obsessive and brooding. It is perhaps the most isolating of games. Even boxers have a corner, but in professional tennis it is a rules violation for your coach to communicate with you beyond polite encouragement, and spectators are asked to keep silent while you play. Your opponent is far away, or, if near, is indifferently hostile. It may be as close as we come to physical chess, or a kind of chess in which the mind and body are at one in attacking essentially mathematical problems. So, a good game not just for writers but for philosophers, too. The perfect game for Wallace.
Publicada por daniel à(s) 16:56
Enviar a mensagem por emailDê a sua opinião!Partilhar no XPartilhar no FacebookPartilhar no Pinterest
Etiquetas: Aspas aspas, Desporto, Ténis

Sem comentários:

Enviar um comentário

Mensagem mais recente Mensagem antiga Página inicial
Subscrever: Enviar feedback (Atom)

Etiquetas

  • Aspas aspas (619)
  • Azimute (308)
  • Babel (74)
  • Blá blá (19)
  • Ciclo trapos de língua (23)
  • Cinema (40)
  • Cromossoma X (48)
  • Desporto (251)
  • Estática (251)
  • Fórum (619)
  • Hors sujet (73)
  • Humans being (557)
  • Pluma (6)
  • Posts de pescada (1010)
  • Pulsação (384)
  • Religião (18)
  • Teatro (1)
  • Ténis (159)
  • TV (71)

Seguidores

Subscrever

Mensagens
Atom
Mensagens
Comentários
Atom
Comentários

Arquivo do blogue

  • ►  2022 (41)
    • ►  abril (1)
    • ►  março (9)
    • ►  fevereiro (12)
    • ►  janeiro (19)
  • ►  2021 (107)
    • ►  dezembro (2)
    • ►  novembro (5)
    • ►  outubro (7)
    • ►  setembro (8)
    • ►  agosto (11)
    • ►  julho (4)
    • ►  junho (6)
    • ►  maio (4)
    • ►  abril (13)
    • ►  março (14)
    • ►  fevereiro (10)
    • ►  janeiro (23)
  • ►  2020 (273)
    • ►  dezembro (15)
    • ►  novembro (13)
    • ►  outubro (26)
    • ►  setembro (17)
    • ►  agosto (23)
    • ►  julho (28)
    • ►  junho (25)
    • ►  maio (28)
    • ►  abril (25)
    • ►  março (27)
    • ►  fevereiro (19)
    • ►  janeiro (27)
  • ►  2019 (147)
    • ►  dezembro (12)
    • ►  novembro (6)
    • ►  outubro (9)
    • ►  setembro (7)
    • ►  agosto (9)
    • ►  julho (9)
    • ►  junho (13)
    • ►  maio (14)
    • ►  abril (13)
    • ►  março (16)
    • ►  fevereiro (14)
    • ►  janeiro (25)
  • ►  2018 (290)
    • ►  dezembro (26)
    • ►  novembro (18)
    • ►  outubro (20)
    • ►  setembro (27)
    • ►  agosto (35)
    • ►  julho (15)
    • ►  junho (30)
    • ►  maio (17)
    • ►  abril (23)
    • ►  março (28)
    • ►  fevereiro (27)
    • ►  janeiro (24)
  • ►  2017 (287)
    • ►  dezembro (25)
    • ►  novembro (28)
    • ►  outubro (26)
    • ►  setembro (11)
    • ►  agosto (19)
    • ►  julho (5)
    • ►  junho (25)
    • ►  maio (31)
    • ►  abril (29)
    • ►  março (35)
    • ►  fevereiro (24)
    • ►  janeiro (29)
  • ▼  2016 (258)
    • ►  dezembro (20)
    • ►  novembro (8)
    • ►  outubro (16)
    • ►  setembro (23)
    • ►  agosto (27)
    • ►  julho (33)
    • ►  junho (19)
    • ►  maio (21)
    • ▼  abril (17)
      • O bolo em cima da cereja
      • Em prol da igualdade
      • CCB mostrou-nos que oitenta concertos é quanto bas...
      • Finger in the dyke
      • It draws the obsessive
      • Innen
      • Soon it will be ready for collection by its new ow...
      • Confirma-se
      • Gamma
      • Elisa Ferreira sobre paraísos fiscais e o papel da...
      • Rigor
      • Be and seem to be
      • Pimp my Jumpy
      • How to win friends and influence people
      • Ennui
      • Guitano ou pitarra
      • Evitaria tanta corrida desnecessária.
    • ►  março (18)
    • ►  fevereiro (22)
    • ►  janeiro (34)
  • ►  2015 (270)
    • ►  dezembro (13)
    • ►  novembro (32)
    • ►  outubro (15)
    • ►  setembro (18)
    • ►  agosto (18)
    • ►  julho (23)
    • ►  junho (22)
    • ►  maio (23)
    • ►  abril (34)
    • ►  março (21)
    • ►  fevereiro (23)
    • ►  janeiro (28)
  • ►  2014 (334)
    • ►  dezembro (24)
    • ►  novembro (23)
    • ►  outubro (29)
    • ►  setembro (25)
    • ►  agosto (25)
    • ►  julho (22)
    • ►  junho (30)
    • ►  maio (34)
    • ►  abril (30)
    • ►  março (33)
    • ►  fevereiro (27)
    • ►  janeiro (32)
  • ►  2013 (293)
    • ►  dezembro (27)
    • ►  novembro (30)
    • ►  outubro (29)
    • ►  setembro (28)
    • ►  agosto (30)
    • ►  julho (25)
    • ►  junho (27)
    • ►  maio (32)
    • ►  abril (12)
    • ►  março (11)
    • ►  fevereiro (23)
    • ►  janeiro (19)
  • ►  2012 (132)
    • ►  dezembro (21)
    • ►  novembro (22)
    • ►  outubro (10)
    • ►  setembro (3)
    • ►  agosto (2)
    • ►  julho (4)
    • ►  junho (9)
    • ►  maio (14)
    • ►  abril (10)
    • ►  março (6)
    • ►  fevereiro (18)
    • ►  janeiro (13)
  • ►  2011 (221)
    • ►  dezembro (16)
    • ►  novembro (13)
    • ►  outubro (12)
    • ►  setembro (21)
    • ►  agosto (17)
    • ►  julho (23)
    • ►  junho (17)
    • ►  maio (24)
    • ►  abril (26)
    • ►  março (9)
    • ►  fevereiro (21)
    • ►  janeiro (22)
  • ►  2010 (358)
    • ►  dezembro (24)
    • ►  novembro (31)
    • ►  outubro (25)
    • ►  setembro (28)
    • ►  agosto (38)
    • ►  julho (36)
    • ►  junho (32)
    • ►  maio (36)
    • ►  abril (28)
    • ►  março (27)
    • ►  fevereiro (23)
    • ►  janeiro (30)
  • ►  2009 (416)
    • ►  dezembro (44)
    • ►  novembro (26)
    • ►  outubro (35)
    • ►  setembro (35)
    • ►  agosto (34)
    • ►  julho (32)
    • ►  junho (35)
    • ►  maio (29)
    • ►  abril (30)
    • ►  março (41)
    • ►  fevereiro (37)
    • ►  janeiro (38)
 
Licença Creative Commons
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 2.5 Portugal.